Forside |
Vedtægter:§ 1: Selskabets navn:Stk. 1: Selskabets fulde navn er Det Bibliofile selskab af 18. marts 1998. § 2: Medlemmer: Stk. 1: Der findes 2 medlemskategorier afhængig af tilhørsforholdet til Hold 96/6. Kategorierne er delt op i alfa- og betamedlemmer. Stk. 2: a-medlemmer har stemme- og taleret. § 3: Optagelse:Stk 1: Optagelse sker efter indstilling og diskussion, eventuelt afstemning, ved førstkommende møde. Der skal gives en god grund til ikke at optage et b-medlem. Stk 2: Hvert a-medlem har en kvote på 2 b-medlemmer; dvs. det kun er muligt at indstille 2 personer i alt. Kvoten må ikke overdrages til eller deles med andre a-medlemmer. § 4: Organisation:Stk. 1: På nuværende tidspunkt anses det ikke nødvendigt at udnævne en regulær bestyrelse, dog er en formand, kasserer og sekretær nødvendig for selskabet. Desuden er der tilknyttet en webmaster. § 5: Møder:Stk. 1: Selskabet ledes med 1 månedligt møde foruden aktiviteterne eller i umiddelbar forbindelse med disse. Møderne vil kræve en referent og en mødeleder. Den ideelle mødedato er sat til førstkommende søndag i hver måned, såfremt det er muligt. Stk. 2: Hvert år vil der blive afholdt generalforsamling, hvor det er muligt at vælge ny formand, kasserer, sekretær og webmaster. Stk. 3: Der skrives referat af hvert møde. Det udkommer i elektronisk form, men ønsker man anden dokumenttype kan det arrangeres. Mødereferater skal sendes til webmasteren. § 6: Kontingent:Stk. 1: Der regnes med et månedligt kontingent på 10 kr. for medlemskab, bla. til brug under arrangementerne og til mangfoldiggørelse af nyhedsbreve og kaffe ved møderne. Stk. 2:Ved generalforsamlingen besluttes det, hvor stort et beløb der må anvendes til arangementer i det kommende år. Det må maksimalt være halvdelen af formuen på tidspunktet for generalforsamlingen. § 7: Arrangementer:Stk. 1: Afhængig af de kulturelle tilbud i dagspressen kan der til møderne foreslås ethvert arrangement. Der er ingen kvalitetskriterier eller regler for fastsættelse af dato for arrangementer, dog skal det være muligt for alle medlemmer at høre om kommende aktiviteter. Stk. 2: Der afholdes ca. 2 arrangementer om måneden. Det er muligt at medtage gæster, der ikke er medlemmer af selskabet. Stk. 3: Der bør skrives referat af arrangementet, tilgængelig på websiden. Referent vælges blandt de deltagende. § 8: Medlemskort:Stk. 1: Der vil blive udstedt et plastic-indbundet medlemskort, som er personligt. Her skal oplyses om navn, stilling, samt om medlemsstatus. Stk. 2:Medlemskort opdateres og udstedes i marts og september. § 9: Website:Stk. 1: Webmasteren beder om indlæg afleveret enten som manuskript på diskette med beskrivelse af arrangement/instruktør/teaterforestilling/udstilling. |